Вороньківська територіальна громада

Київська область, Бориспільський район

Обгрунтування технічних та якісних закупівель теплопостачання для будинку побуту м. Бориспіль

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі

 

(відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

 

Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань: Виконавчий комітет Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області; 08352, Київська область, Бориспільський район, с. Вороньків, вул. Паркова, 2; код ЄДРПОУ – 44042825.

 

Назва предмету закупівлі: Постачання теплової енергії ДК 021:2015 (CPV) - 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція.

 

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:

 

№ п/п

Найменування  підпорядкованих  об'єктів Замовника

Місце поставки

1

Будинок побуту

Україна, 08300, Київська область, місто Бориспіль, вул. Київський шлях, 79В

 

Процедура закупівлі: укладення договору без застосування процедури відкритих торгів з відповідно до пункту 13 Особливостей, а саме у зв’язку із тим, що роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

 

Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-02-01-005199-a

 

Обгрунтування відсутності конкуренції: Статтею 1 Закону України «Про природні монополії» встановлено, що природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому  ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товар (послуги), що виробляється суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни ціни на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги).

            Згідно зі статтею 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» Комітет є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель.

              Частиною другою статті 5 Закону України «Про природні монополії» передбачено ведення Антимонопольним комітетом України зведеного переліку суб’єктів природних монополій на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.

              Відповідно до статті 13 Закону України «Про природні монополії» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національні комісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначеної комісії визначають суб’єктів природних монополій, складають та ведуть реєстри таких суб’єктів природних монополій.

                 Відповідно до пункту 4 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Комітету від 28.11.2012 № 874-р, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.12.2012 за № 2119/22431 (далі – Порядок), внесення суб’єктів природних монополій до Зведеного переліку здійснюється Комітетом на підставі реєстрів, отриманих від Міністерства інфраструктури України; Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

             Згідно з пунктом 5 Порядку реєстри суб’єктів природних монополій складаються та подаються до Комітету щомісяця до 10 числа в електронному та паперовому вигляді. Зазначені реєстри містять інформацію про суб’єктів природних монополій, внесених до реєстру станом на останній день місяця, що передує місяцю подання реєстрів до Комітету.

              Відповідно до листа АМКУ № 100-17.3/09-442е від 05.01.2023 року про розгляд запиту на отримання публічної інформації від Бориспільської міської ради ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОМЕРЕЖА» (код ЄДРПОУ 13712452) включено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, до реєстру суб’єктів природних монополій у сфері транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами з територією діяльності суб’єкта господарювання – Київська область.

            Також  згідно листа АМКУ  №100-17.302-4823е від 19.12.2022 надано зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 31.10.2022, в якому ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОМЕРЕЖА» (код ЄДРПОУ 13712452) знаходиться під порядковим номером 243 на сторінці 59. Листи АМКУ та зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 31.10.2022 додаються.

Комунальне підприємство теплових мереж «Бориспільтепломережа» є комунальним господарством Бориспільської міської ради, яке надає послуги у сфері житлово-комунального господарства. Котельня за адресою: м. Бориспіль, вул. Нижній Вал, 1-А, від якої обслуговується будинок побуту, що знаходиться за адресою: м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 79-В, є власністю Бориспільської міської ради, що підтверджує Свідоцтво на право власності від 26.09.2007 (витяг №16058370). Згідно рішення виконавчого комітету Бориспільської міської ради Київської області №102 від 10 лютого 2009 року «Про затвердження акту прийняття-передачі до комунальної власності територіальної громади м. Бориспіль»,  територіальна громада м. Бориспіль в особі  КПМТ «Бориспільтепломережа» прийняла на баланс об'єкти комунальної власності, зокрема тепломережі та котельню за адресою: м. Бориспіль, вул. Нижній Вал, 1-А, що обслуговує будинок побуту, що належить до комунальної власності Вороньківської сільської ради (рішення додається). Тобто, мережі, що підведені до будинку побуту за адресою: м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 79-В приєднані безпосередньо до потужностей КПТМ «Бориспільтепломережа». Відповідно до абзацу 5 ст.19 Закону України «Про теплопостачання» теплопостачальна організація не має права відмовити  споживачу теплової енергії у забезпеченні  його тепловою енергією, за наявності технічних можливостей на приєднання споживача до теплової енергії.

Відповідно до листа Київського обласного територіального відділенні Антимонопольного комітету України №02-07/2595 від 08.11.2011 року КПМТ «Бориспільтепломережа» займає монопольне (домінуюче) становище на ринку із централізованого постачання теплової енергії в територіальних межах м. Бориспіль Київської області.

З огляду на вищенаведена, альтернатива постачання теплової енергії іншим постачальником відсутня.

Не укладення договору на закупівлю теплової енергії з Комунальним підприємством   теплових мереж «Бориспільтепломережа» призведе до припинення роботи підпорядкованого об'єкту Виконавчого комітету Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області.

                Враховуючи те, що на сьогоднішній день порядок виробництва, транспортування, постачання   і   використання теплової   енергії,   державним   наглядом    (контролем)   у сфері теплопостачання, експлуатації теплоенергетичного обладнання та виконання   робіт  на об'єктах у сфері теплопостачання суб'єктами господарської діяльності незалежно від форми власності чітко встановлений Законом України «Про теплопостачання» та Правилами користування тепловою енергією, затвердженими Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2007 р. №1198, із змінами та доповнення від 24.12.2019, сторони домовилися дотримуватися та керуватися вище згаданими нормами спеціального законодавства.

 

Обгрунтування розміру бюджетного призначення: видатки, передбачені кошторисом на 2023 рік, по КЕКВ 2271 – «Оплата теплопостачання», з урахуванням фактичної потреби Замовника в потребах на послуги теплопостачання для будинку побуту в м. Бориспіль.

 

Очікувана вартість предмета закупівлі: 265 000,00 грн з ПДВ.

Очікуване споживання на 2023 рік: 33,003 ГКал.

 

Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:

Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 №275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових ) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується декілька методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом отримання комерційної (цінової) пропозиції від постачальника з урахуванням фактичних обсягів споживання теплової енергії на підпорядкованих об'єктах Замовника у попередніх періодах, а саме у 2022 році, а також враховуючи  рішення Виконавчого комітету Бориспільської міської ради про встановлення тарифу на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії для потреб населення , бюджетних установ, організацій та інших споживачів на території Бориспільської міської територіальної громади (Рішення виконавчого комітету Бориспільської міської ради № 808 від 13 жовтня 2021р.):

 

Теплова енергія, у т.ч.:

умовно-змінна

грн/Гкал

3823,71

умовно-постійна

грн/Гкал/год в місяць (грн/Гкал/год в рік)

142109,59
(1705315,04

 

 

Уповноважена особа                                                                       Юлія ГОЛЬОСА