Обгрунтування технічних та якісних характеристик розподіл електроенергії та реактив
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
(відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань: Виконавчий комітет Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області; 08352, Київська область, Бориспільський район, с. Вороньків, вул. Паркова, 2; код ЄДРПОУ – 44042825.
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: за підпорядкованими об'єктами Замовника, межа балансової належності.
Процедура закупівлі: укладення договору без застосування процедури відкритих торгів з ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» відповідно до пункту 13 Особливостей, а саме у зв’язку із тим, що роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-01-09-005170-a
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обгрунтування відсутності конкуренції з технічних причин: технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог Законів України «Про ринок електричної енергії» та Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (надалі - ПРРЕЕ), та інших нормативних документів, що регулюють відносини сторін з приводу постачання електричної енергії та послуг з її розподілу.
Статтею 1 Закону України «Про природні монополії» встановлено, що природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товар (послуги), що виробляється суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни ціни на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про природні монополії» діяльність з розподілу електричної енергії належить до сфери діяльності суб'єктів природних монополій.
Правові та економічні засади здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) та «Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами (далі – Особливості). Враховуючи відсутність окремих Законів України, що визначають особливості здійснення закупівлі електричної енергії, які визначені частиною четвертою статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», сфера застосування якого розповсюджується до всіх замовників та закупівель товарів, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, Замовник зобов'язаний здійснити закупівлю електричної енергії на 2023 рік із дотриманням вимог цього Закону.
Правовідносини, які пов'язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії між суб'єктами ринку електричної енергії (ліцензіатами з виробництва, передачі, розподілу або постачання електричної енергії) та споживачами електричної енергії, регламентуються Законом України «Про ринок електричної енергії» та Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (надалі - ПРРЕЕ).
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», розподіл електричної енергії- це діяльність із транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії.
Послуги з розподілу електричної енергії надають оператори систем розподілу (суб'єкти природних монополій) за тарифами, які встановлюються НКРЕКП.
Відповідно до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії територія провадження діяльності оператора системи розподілу визначається за місцем розташування об'єктів електроенергетики, призначених для розподілу електричної енергії, що перебувають у власності ліцензіата, та до яких приєднані електричні мережі споживачів.
Згідно пункту 2.1.2 ПРРЕЕ, оператор системи зобов'язаний укласти договори про надання послуг з розподілу електричної енергії з усіма споживачами, електроустановки яких приєднані до електричних мереж на території діяльності відповідного оператора системи.
Відповідно до постанови НКРЕКП від 08.11.2018 №1382 (зі змінами постановою НКРЕКП від 23.09.2020 №1749) ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» видана ліцензія на право провадження господарської діяльності з розподілу елетричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності (територія Київської області в межах розташування системи розподілу електричної енергії, що перебуває у власності або господарському віданні (щодо державного або комунального майна) ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ», та електричних мереж ліцензіата (з якими укладені відповідні договори згіно із законодавством).
Антимонопольний комітет України згідно зі статтею 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» від 26 листопада 1993 року №3659-XII(із змінами) є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.
Згідно частини 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» від 20 квітня 2000 року № 1682-III (із змінами) зведений перелік суб'єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб'єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національної комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг та розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua/).
Відповідно до листа № 100-29.2/02-5803е від 23.12.2022 про надання інформації (додається) ПРИВЕТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» займає монопольне становище на ринку розподілу електричної енергії на території Київської області. Станом на сьогоднішній день, об'єкти (електроустановки) Виконавчого комітету Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області приєднані до електричних мереж ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» та між Сторонами укладено відповідний договір про надання послуг з розподілу електричної енергії.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» оператор системи розподілу – юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну, ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток систем розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності.
Відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №312 від 14.03.2018 року «Про затвердженні правил роздрібного ринку електричної енергії» перетікання реактивної електричної енергії на межі балансової належності електричних мереж (перетікання реактивної електричної енергії) – складова фізичних процесів передачі, розподілу та споживання активної електричної енергії, яка спричиняє додаткові технологічні витрати активної електричної енергії та впливає на показники якості активної електричної енергії. Плата за перетікання реактивної електроенергії це плата за послуги, які оператор системи передачі/оператор системи розподілу або власник технологічних електричних мереж змушений надавати споживачу, якщо такий споживач експлуатує електромагнітно незбалансовані електроустановки.
Пунктом 4.33 ПРРЕЕ передбачено, що споживачі, електроустановки яких приєднані до мереж, що належать оператору системи, вносять плату за перетікання реактивної електричної енергії(плата за послуги, які оператор системи передачі/оператор системи розподілу або власник технологічних електричних мереж змушений надавати споживачу, якщо такий споживач експлуатує електромагнітно незбалансовані електроустановки) на поточний рахунок оператора системи відповідно до умов договору про надання послуг з компенсації перетікань реактивної електричної енергії, який може бути додатком до договору споживача про розподіл електричної енергії.
Враховуючи вищевикладене та з метою дотримання вимог діючого законодавства, відповідно до річного плану закупівель на 2023 рік закупівлю послуг з розподілу електричної енергії (у тому числі послуг за компенсацію перетікання реактивної електроенергії) за кодом ДК 021:2015 - 65310000-8 Розподіл електричної енергії здійснити шляхом укладення договору без застосування процедури відкритих торгів з ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» відповідно до пункту 13 Особливостей, а саме у зв’язку із тим, що роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обгрунтування розміру бюджетного призначення: видатки, передбачені кошторисом на 2023 рік, по КЕКВ 2273 – «Оплата електроенергії», з урахуванням фактичної потреби Замовника.
Очікувана вартість предмета закупівлі: 1 336 646,50 грн з ПДВ.
Очікуване споживання на 2023 рік: Обсяг послуг з розподілу електричної енергії на 2023 рік – 647 110 кВт/год; Обсяг послуг з перетікання реактивної електроенергії на 2023 рік – 142 850 кВар/год
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 №275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових ) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на основі тарифу на послуги з розподілу електричної енергії затвержено постановою НКРЕКП від 17.12.2021 р. №2599 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПРАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» із застосуванням стимулюючого регулювання».
Уповноважена особа Юлія ГОЛЬОСА