Обґрунтування технічних та якісних характеристик_теплопостачання_Вороньків_2024
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
(відповідно до пункту 4.1 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710
«Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань: Виконавчий комітет Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області; 08352, Київська область, Бориспільський район, с. Вороньків, вул. Паркова, 2; код ЄДРПОУ – 44042825.
Назва предмету закупівлі: Постачання теплової енергії (за кодом ДК 021:2015-09320000-8 Пара, гаряча вода та пов'язана продукція).
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг:
Процедура закупівлі: укладення договору без застосування процедури відкритих торгів з відповідно до пункту 13 Особливостей, а саме у зв’язку із тим, що роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-25-000826-a
Обгрунтування відсутності конкуренції:
Статтею 1 Закону України «Про природні монополії» встановлено, що природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товар (послуги), що виробляється суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни ціни на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги).
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» Комітет є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель.
Частиною другою статті 5 Закону України «Про природні монополії» передбачено ведення Антимонопольним комітетом України зведеного переліку суб’єктів природних монополій на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про природні монополії» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національні комісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначеної комісії визначають суб’єктів природних монополій, складають та ведуть реєстри таких суб’єктів природних монополій.
Відповідно до пункту 4 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Комітету від 28.11.2012 № 874-р, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.12.2012 за № 2119/22431 (далі – Порядок), внесення суб’єктів природних монополій до Зведеного переліку здійснюється Комітетом на підставі реєстрів, отриманих від Міністерства інфраструктури України; Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Згідно з пунктом 5 Порядку реєстри суб’єктів природних монополій складаються та подаються до Комітету щомісяця до 10 числа в електронному та паперовому вигляді. Зазначені реєстри містять інформацію про суб’єктів природних монополій, внесених до реєстру станом на останній день місяця, що передує місяцю подання реєстрів до Комітету.
Відповідно до зведеного переліку суб'єктів природних монополій, розміщеного на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/65a/a4f/6fd/65aa4f6fd08da019449353.pdf )
ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» (ЄДРПОУ 43024894) внесено до Зведеного переліку суб'єктів природних монополій у Київській області (станом на 31.12.2023 р.) з транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами (№ 262 у Зведеному переліку, ст. 84).
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України, постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 22 березня 2017 року №307 «Про затвердження Ліцензійних умов на провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення», від 22 березня 2017 року №308 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання», розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 02 вересня 2019 року №497 «Про видачу та анулювання ліцензій на провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, виробництва, транспортування та постачання теплової енергії в Київській області» надана ліцензія ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО»:
- на провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії;
- на провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії;
- на провадження гсоподарської діяльності з транспортування теплової енергії магістральними місцевими (розподільчими) мережами.
Відповідно до рішення сесії від 05 серпня 2019 року №1344-52-VII «Про надання в користування ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» в користування на умовах довгострокової оренди строком на 20 років земельної ділянки для обслуговування модульної котельні, яка знаходиться на вулиці Парковій села Вороньків Бориспільського району Київської області укладено договір оренди земельної ділянки №1946 від 23 вересня 2019 року (скан копія договору додається).
Також відповідно до договору оренди №01/19 від 21 жовтня 2019 року , договору оренди 02/19 від 21 листопада 2019 року, договору оренди 06/07/22 від 06.07.2022 року Вороньківська сільська рада передала у тимчасове платне користування на умовах оренди ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» ділянки теплових мереж, загальною довжиною 421 м в 2-х трубному вимірі , що розташовані в межах села Вороньків, ділянки теплових мереж, загальною довжиною 276,0 м в 2-х трубному вимірі, що розташовані в межах села Вороньків та частину будівлі котельні , площею 18.0 кв.м, що розташована в селі Вороньків по вул. Паркова, 2в. Договора оренди не перебувають в стані припинення та дійсні на даний момент. Тобто мережі, що підведені до будинку культури, будівлі дитячого дошкільного закладу та приміщення сільської ради в селі Вороньків, приєднані безпосередньо до потужностей, що знаходяться на обслуговуванні та оренді у ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО».
Відповідно до рішення виконавчого комітету Вороньківської сільської ради №288 від 05.10.2023 року «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання», для ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» було затверджено тариф на послуги з постачання теплової енергії в сумі 3850,00 грн/Гкал , з ПДВ.
Відповідно до рішення сесії виконкому від 07.11.2022 року №977-27-VIII «Про надання ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» в користування на умовах оренди строком на 49 (сорок дев’ять) років земельної ділянки площею 0,03 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд технічної інфраструктури для обслуговування твердопаливної котельні по вулиці Слобідській в с. Вороньків Бориспільського району Київської області (додається скан копія).
Також згідно до договору оренди землі від 20 листопада 2023 року та акту приймання-передачі земельної ділянки від 28 листопада Вороньківська сільська рада передала ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» строком на 49 (сорок дев’ять) років земельну ділянку площею 0,03 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд технічної інфраструктури для обслуговування твердопаливної котельні по вулиці Слобідській в с. Вороньків Бориспільського району Київської області.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Вороньківської сільської ради №323 від 21.11.2023 року «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання», для ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» було затверджено тариф на послуги з постачання теплової енергії в сумі 3261,05 грн/Гкал , з ПДВ.
З огляду на вищенаведене, альтернатива постачання теплової енергії іншим постачальником відсутня. Виходячи з вищенаведеного не укладення договору на закупівлю з постачання теплової енергії з ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» призведе до припинення роботи в підпорядкованих об'єктах Виконавчого комітету Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області, а зокрема в будинку культури (с. Вороньків, вул. Паркова, 2), будівлі дитячого дошкільного закладу (ДНЗ «Віночок» с. Вороньків, вул. Горова, 2А), приміщенні сільської ради (Вороньківська сільська рада, с. Вороньків, вул. Паркова, 2) та приміщенні лікарні (МА ЗПСМ, с. Вороньків, вул. Слобідська, 11). З огляду на зазначене, станом на сьогодні в замовника відсутні будь-які інші котельні та теплові мережі, які обслуговують вище вказані об’єкти в селі Вороньків Бориспільського району Київської області, крім котельні та теплових мереж, що знаходяться в оренді в ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО».
Отже, отримати теплову енергію неможливо від інших постачальників, ніж ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО».
На підставі вищезазначеного, у Виконавчого комітету Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області існує потреба здійснити закупівлю теплової енергії (за кодом ДК 021:2015-09320000-8 Пара, гаряча вода та пов'язана продукція), шляхом укладення договору без застосування процедури відкритих торгів з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО", (код ЄДРПОУ: 43024894) 03127, м. Київ, проспект Голосіївський , будинок 118 Б), відповідно до пункту 13 Особливостей, а саме у зв’язку із тим, що роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Враховуючи те, що на сьогоднішній день порядок виробництва, транспортування, постачання і використання теплової енергії, державним наглядом (контролем) у сфері теплопостачання, експлуатації теплоенергетичного обладнання та виконання робіт на об'єктах у сфері теплопостачання суб'єктами господарської діяльності незалежно від форми власності чітко встановлений Законом України «Про теплопостачання» та Правилами користування тепловою енергією, затвердженими Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2007 р. №1198, із змінами та доповнення від 24.12.2019, сторони домовилися дотримуватися та керуватися вище згаданими нормами спеціального законодавства.
Обгрунтування розміру бюджетного призначення: видатки, передбачені кошторисом на 2024 рік, по КЕКВ 2271 – «Оплата теплопостачання», з урахуванням фактичної потреби Замовника в потребах на послуги теплопостачання в селі Вороньків (будинок культури, адміністративна будівля сільської ради, дошкільний навчальний заклад, приміщення лікарні).
Очікувана вартість предмета закупівлі: 1 563 307,50 грн з ПДВ.
Очікуване споживання на 2024 рік: 429 ГКал.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 №275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових ) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується декілька методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом отримання комерційної (цінової) пропозиції від постачальника з урахуванням фактичних обсягів споживання теплової енергії на підпорядкованих об'єктах Замовника у попередніх періодах, а саме у 2023 році, а також враховуючи рішення виконавчого комітету Вороньківської сільської ради №323 від 21.11.2023 року «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання», для ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» було затверджено тариф на послуги з постачання теплової енергії в сумі 3261,05 грн/Гкал , з ПДВ та рішення виконавчого комітету Вороньківської сільської ради №288 від 05.10.2023 року «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання», для ТОВ «БОРИСПІЛЬТЕПЛОЕНЕРГО» було затверджено тариф на послуги з постачання теплової енергії в сумі 3850,00 грн/Гкал , з ПДВ.
Уповноважена особа Ганна ГРИГОР
Прикріплені файли:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик_теплопостачання_Вороньків_2024