Вороньківська територіальна громада

Київська область, Бориспільський район

11/12/2024

Проект рішення від 11.12.2024 «Про затвердження Програми цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру Вороньківської сільської ради на 2025- 2026 роки»

           

 

 

ВОРОНЬКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

БОРИСПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ

ТРИДЦЯТЬ ВОСЬМА ЧЕРГОВА СЕСІЯ

 

ПРОЕКТ   РІШЕННЯ

 

від 20.12.2024р.                               с. Вороньків                             № 000-38-VIII

 

Про затвердження Програми цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру Вороньківської сільської ради на 2025- 2026 роки

 

 

             З метою забезпечення захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період, відповідно до статей 19, 130 Кодексу цивільного захисту України, керуючись ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постановами Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року №733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту», від 30 вересня 2015 року №775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій», від 19 серпня 2002 року №1200 «Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю», розпоряджень Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року №43-р «Про схвалення Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій», листом ДСНС від 14.06.2022 № 03-1870/162-2, Вороньківська сільська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Затвердити Програму цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру Вороньківської сільської ради на 2025-2026 роки, що додається.

 

  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з  питань комунальної власності, інфраструктури, транспорту, житлово-комунального господарства

 

 

 

Сільський голова                                                                         Любов ЧЕШКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО                                                                 

рішенням сесії

Вороньківської сільської ради

від 24.12.2024 р. №000-38-VIII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Програма

цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру Вороньківської сільської ради

 

на 2025- 2026 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       2024 рік

 

 

 

1. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

 

1.

 

Ініціатор розроблення Програми

Виконавчий комітет Вороньківської сільської ради

 

2.

 

Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади

про розроблення Програми

 

3.

 

Розробник Програми

 

сектор  цивільного захисту населення та охорони праці

4.

Співрозробники Програми

Бориспільський районний відділ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області

5.

 

Відповідальний виконавець Програми                                          

 

Сектр цивільного захисту населення та охорони праці

6.

 

Учасники  Програми

 

Бориспільський районний відділ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області,

відділ фінансового забезпечення,управління гуманітарного розвитку

7.

Термін реалізації Програми

 

2025-2026 роки

 

8.

Перелік бюджетів, які  беруть участь у виконанні Програми:

 

Місцевий бюджет, державний

9.

 

Обсяг коштів необхідних для фінансування Програми

2025 рік - 

150,0 тис.грн.

2026 рік - 

 

 

 

 

 

2. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА.

 

2.1. Програма цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, забезпечення пожежної безпеки на 2025-2026 роки (далі - Програма) розроблена на виконання Закону України «Про загальнодержавну цільову програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру » від 07.06.2012 № 4909-УІ, Кодексу цивільного захисту України та постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 775 «Про Порядок створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків»   і спрямована на:

- реалізацію державної політики захисту населення і територій Вороньківської територіальної громади від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;

- вдосконалення системи забезпечення техногенної та пожежної безпеки населених пунктів;

  • створення та подальшого розвитку спеціалізованих та добровільних аварійно-рятувальних служб, підрозділів і формувань цивільного захисту;
  • забезпечення захисту життя і здоров’я громадян від надзвичайних ситуацій та їх негативних наслідків при користуванні водними об’єктами громади тощо;
  • забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань цивільного захисту засобами індивідуального захисту;
  • виявлення, вилучення та знешкодження вибухонебезпечних предметів, а також реабілітацію територій, забруднених внаслідок військової діяльності;
  • створення матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків;
  • забезпечення оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій техногенного, природного або воєнного (військового) характеру.

2.2. В зв’язку з введенням в дію з 01.07.2013 Кодексу цивільного захисту України, а також прийняттям інших пов’язаних з ним законодавчих та нормативно-правових актів, виникла потреба удосконалення та приведення у відповідність до законодавства організації та структури територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, планування та впровадження основних заходів цивільного захисту населення і територій .

Потребують приведення до рівня сучасних вимог матеріально-технічне оснащення сил цивільного захисту, заміни та модернізації техніки та спорядження, які перебувають на озброєнні підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, спеціалізованих та добровільних аварійно-рятувальних служб, підрозділів та формувань, а також інших підрозділів, які залучаються до виконання завдань цивільного захисту.

Таким чином, забезпечення техногенної та пожежної безпеки населених пунктів району, рятування людей під час пожеж, надзвичайних ситуацій, а також при користуванні водними об’єктами, матеріальне забезпечення належного реагування на надзвичайні ситуації тощо, потребує виділення значних коштів з бюджетів усіх рівнів. Без належного фінансування зазначених заходів унеможливлюється організація цивільного захисту населення і територій громади.

 

 

3. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ

Головною метою Програми є послідовне зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, підвищення рівня безпеки населення і захищеності територій від наслідків таких ситуацій, забезпечення захисту населення, навколишнього природного середовища і небезпечних об’єктів, об’єктів підвищеної небезпеки, об’єктів з масовим перебуванням людей та населених пунктів від пожеж, підвищення рівня протипожежного захисту, надзвичайних ситуацій пов’язаних з воєнними діями та створення сприятливих умов для реалізації державної політики у сфері цивільного захисту населення.

4. ОБГРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І СПОСОБІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ, ОБСЯГІВ ТА ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ; СТРОКИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

 

Оптимальним варіантом розв’язання проблеми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ситуацій під час дії воєнного стану є реалізація державної політики у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, шляхом системного здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.

Розв’язання проблеми забезпечення пожежної безпеки полягає у комплексному вирішенні проблемних питань у сфері пожежної безпеки шляхом впровадження організаційних засад функціонування системи протипожежного захисту на всіх рівнях, підвищення ефективності управління з боку органів місцевого самоврядування з питань забезпечення пожежної безпеки, удосконалення науково-технічної і ресурсної бази, що сприятиме підвищенню рівня пожежної безпеки в населених пунктах та на об’єктах громади;

Важливим є підготовка існуючих захисних споруд цивільного захисту населення, забезпечення цих споруд електропостачанням, теплом, водою, їжею, медикаментами та будівництво нових укриттів цивільного захисту.

 

Джерелами фінансування Програми є кошти місцевого бюджету, у тому числі - кошти підприємств, установ і організацій всіх форм власності, добровільні пожертвування фізичних і юридичних осіб, благодійних організацій та об’єднань громадян, інші, незаборонені законодавством джерела.

Фінансування Програми за рахунок коштів місцевого бюджету здійснюється в обсягах, передбачених рішеннями сільської ради, виходячи з реальних можливостей сільського бюджету та його пріоритетів.

 

5. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ

 

У рамках виконання Програми передбачається вирішити наступні питання та здійснити заходи за такими основними напрямами:

удосконалення системи управління силами та засобами  ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту;

подальший розвиток сил цивільного захисту, забезпечення їх належного матеріально-технічного забезпечення та оснащення сучасним обладнанням;

інженерний захист територій від надзвичайних ситуацій;

запобігання виникненню та створення передумов для своєчасної та успішної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах і територіях, що характеризуються незадовільним техногенним та екологічним станом;

запобігання занесенню на територію району африканської чуми свиней, класичної чуми свиней, сибірки та інших висококонтагіозних хвороб тварин, що можуть призвести до зменшення їх популяції;

очищення територій від вибухонебезпечних предметів, реабілітація територій, забруднених внаслідок військової діяльності, тощо;

продовження роботи з впровадження локальних систем виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки і локальних систем оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу зазначених об'єктів на випадок виникнення аварії;

створення нових аварійно-рятувальних підрозділів та служб, відновлення діяльності та подальший розвиток підрозділів місцевої пожежної охорони, добровільних протипожежних формувань, інших спеціалізованих та добровільних аварійно-рятувальних підрозділів (формувань), як спеціалізованих, так і невоєнізованих формувань цивільного захисту;

забезпечення гарантованого Конституцією України права громадян на захист їх життя і здоров’я від надзвичайних ситуацій та їх негативних наслідків;

оновлення та модернізація існуючого фонду захисних споруд цивільного захисту, створення передумов для будівництва нових захисних споруд цивільного захисту шляхом впровадження інженерно-технічних вимог цивільного захисту в містобудівній та іншій проектній документації;

організація та здійснення запобіжних заходів на випадок виникнення надзвичайних ситуацій, створення передумов для їх локалізації та ліквідації, забезпечення проведення невідкладних аварійно-відновлювальних робіт, надання  допомоги та забезпечення нормальних умов життєдіяльності для громадян, які постраждали від наслідків надзвичайних ситуацій, в тому числі шляхом розгортання та утримання тимчасових пунктів проживання та харчування;

забезпечення оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій техногенного, природного або воєнного (військового) характеру;

удосконалення системи підготовки фахівців з питань цивільного захисту, навчання населення на районному рівні тощо;

забезпечення захисту населення, навколишнього природного середовища і небезпечних об’єктів, об’єктів підвищеної небезпеки, об’єктів з масовим перебуванням людей та населених пунктів від пожеж, підвищення рівня протипожежного захисту та створення сприятливих умов для реалізації державної політики у сфері пожежної безпеки; вжиття інших комплексних та спеціальних заходів цивільного захисту.

Номенклатура та обсяги накопичення місцевого  матеріального резерву для попередження і ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, та надання невідкладної допомоги постраждалому населенню на території Вороньківської територіальної громади  подані у додатку № 1.

 

6. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАХОДИ ПРОГРАМИ

 

 

    1. Удосконалення управління у сфері цивільного захисту.

6.1.1. Привести у відповідність до вимог законодавства структуру місцевої ланки територіальної  підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.

    1. Впровадження локальних систем виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки і локальних систем оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу зазначених об'єктів на випадок виникнення аварії. Продовжити роботи щодо обладнання об’єктів підвищеної небезпеки локальними системами виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій і локальними системами оповіщення.
      1. Забезпечити контроль за ходом оснащення об’єктів підвищеної небезпеки локальними системами виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій і локальними системами оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу зазначених об'єктів на випадок виникнення аварії.
    2. Створення нових аварійно-рятувальних підрозділів та служб, відновлення діяльності та подальший розвиток підрозділів місцевої пожежної охорони, добровільних протипожежних формувань, інших спеціалізованих та невоєнізованих аварійно-рятувальних служб, підрозділів та формувань цивільного захисту (цивільної оборони).
      1. Забезпечити обслуговування об’єктів підвищеної небезпеки та потенційно - небезпечних об’єктів на постійній основі аварійно-рятувальними службами та підрозділами.
      2. Забезпечити розвиток підрозділів місцевої пожежної охорони, спеціалізованих та добровільних аварійно-рятувальних служб, підрозділів і формувань цивільного захисту іншого спрямування.
      3. Рекомендувати об’єктам господарювання всіх форм власності відновити або створити нові добровільні протипожежні та аварійно- рятувальні формування цивільного захисту.
      4. Забезпечити фінансування та матеріально-технічне забезпечення пожежно-рятувальних підрозділів місцевої пожежної охорони за рахунок коштів місцевих бюджетів всіх рівнів та інших джерел, не заборонених законодавством.
      5. Проводити роботу щодо включення до генеральних планів населених пунктів земельних ділянок під будівництво пожежних депо для пожежно-рятувальних підрозділів місцевої пожежної охорони.
    3. Зобов’язати власників потенційно-небезпечних об’єктів та об’єктів підвищеної небезпеки у і відповідності до вимог законодавства забезпечити у повному обсязі працівників та службовців промисловими засобами захисту органів дихання.

6.5. Удосконалення автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі її виникнення на хімічно небезпечному об’єкті - СГ ТОВ «Старинська птахофабрика».

6.6. Впровадження інженерно-технічних вимог цивільного захисту (цивільної оборони), забезпечення захисту населення в захисних спорудах цивільного захисту (цивільної оборони).

6.6.1. Забезпечити укладення угод на збереження і утримання захисних споруд цивільного захисту, що перебувають у державній та комунальній власності, з власниками об’єктів, які їх фактично зберігають, утримують або використовують для власних господарчих, побутових та інших не заборонених законодавством потреб.

6.6.2 Забезпечити врахування у місцевому бюджеті затрат, пов’язаних з утриманням належних захисних споруд цивільного  захисту, будівництво нових та здійснювати відповідні видатки на зазначені цілі

6.6.3. Забезпечити проведення  два рази на рік оглядів захисних споруд цивільного захисту.

6.6.4. Організувати проведення обстеження на наявність вибухонебезпечних предметів земельних ділянок (територій), призначених для здійснення нового будівництва, проведення робіт з видобутку корисних копалин, інших робіт з інженерної підготовки територій.

6.6.5. Забезпечити контроль за врахуванням інженерно-технічних заходів цивільного захисту під час здійснення робіт з нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту, розширення або перепрофілювання об’єктів, інженерної підготовки територій.

6.6.6. Створення матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків.

6.7. Забезпечити накопичення та утримання  матеріального резерву для попередження і ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, та надання невідкладної допомоги постраждалому населенню на території громади відповідно.

6.7.1. Забезпечити накопичення та утримання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків на об’єктах, призначених або пристосованих для їх зберігання, з урахуванням їх оперативної доставки до зон можливих надзвичайних ситуацій.

6.7.2. Забезпечити належне зберігання та обліки матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків.

6.7.3. У разі використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків забезпечити їх поповнення та подальше накопичення згідно з встановленими нормами та річними графіками за рахунок відповідних місцевих бюджетів.

6.7.4. Під час організації робіт з ліквідації надзвичайних ситуацій на відповідних територіях і розташованих на них об’єктах забезпечити порядок використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків відповідно до рівня надзвичайної ситуації.

6.7.5. У разі недостатньої наявності матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків чи повного їх використання передбачати у планах щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій залучення матеріальних резервів наступного вищого рівня.

6.7.6. Здійснювати відпуск матеріально-технічних цінностей з матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків тільки за рішенням сільського голови.

6.7.7. Вжити заходів щодо створення матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків об’єктового рівня.

6.7.8. Вжити заходів щодо запобігання занесенню на територію громади африканської чуми свиней, класичної чуми свиней, сибірки та інших висококонтагіозних хвороб тварин, що можуть призвести до зменшення їх популяції.

6.8. Створення місцевої системи оповіщення керівного складу органів управління ланок територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області та населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру аварії і ліквідації їх наслідків:

6.8.1. Закупка обладнання, монтаж і введення в експлуатацію місцевих систем централізованого оповіщення МСЦО у Вороньківській громаді

6.8.2 Забезпечення функціонування місцевих систем централізованого оповіщення.

6.9. Проведення робіт з інженерного захисту територій.

6.9.1. Забезпечити сприяння підрозділам ДСНС України, залученим до робіт з виявлення, вилучення та знешкодження вибухонебезпечних предметів.

6.9.2. Організувати охорону вилучених вибухонебезпечних предметів із зони проведення робіт.

6.10. Забезпечення захисту життя та здоров’я громадян під час користування водними об’єктами на території громади.

6.10.1. Організувати роботу по визначенню місць для купання та масового відпочинку громадян на водних об’єктах (далі - пляжі), оформлення на них відповідних документів.

6.10.2. Щорічно перед початком купального сезону забезпечити проведення обстеження дна акваторій водних об’єктів у районі пляжів, очищення їх від сторонніх предметів, облаштування пляжів у відповідності до діючих вимог.

6.10.3. Провести роботу по встановленню попереджувальних знаків, надписів у місцях біля водних об’єктів, де купання або відпочинок заборонені.

6.10.4 Забезпечити доведення до населення інформації про правила користування водними об’єктами, поводження на воді, прийоми надання первинної допомоги особам, що потопають.

6.11. Забезпечення пожежної безпеки.

6.11.1. Сприяти зміцненню готовності та здатності підрозділу місцевої пожежної охорони та добровільної пожежної охорони.

6.11.2. Забезпечити нормативні витрати води для цілей пожежогасіння в системах водопостачання населених пунктів..

6.11.3. Організувати проведення щорічних шкільних змагань юних рятувальників «Школа безпеки», участь команди закладів освіти громади

6.12. Укласти договір про поводження з радіоактивними відходами ( Код ДК 021:2015 – 90521000-5),а саме: радіаційне обстеження, приймання, перевезення та зберігання вилучених з незаконного обігу радіоактивних матеріалів.

 

7. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

 Виконання Програми дасть змогу:

- забезпечити належний рівень безпеки населення, захищеності територій, об'єктів виробництва і соціально-культурної сфери від надзвичайних ситуацій;

- знизити ризик виникнення надзвичайних ситуацій та мінімізувати їх наслідки; удосконалити механізм здійснення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій;

- підвищити ефективність використання коштів, які спрямовуються на здійснення заходів щодо цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;

- здійснити матеріально-технічне переоснащення підрозділів місцевої пожежної охорони, підвищити ефективність їх функціонування.

Ефективність виконання Програми полягає у створенні оптимальної та результативної єдиної системи цивільного захисту, підвищенні дієвості функціонування аварійно-рятувальних підрозділів, зменшенні кількості постраждалих та загиблих внаслідок надзвичайних ситуацій.

 

 

8.КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

 

Координацію дій між виконавцями Програми, контроль за станом її виконання, визначення порядку взаємного інформування (із зазначенням конкретних строків), звітування про виконання Програми здійснює сектор цивільного захисту населення та охорони праці.

Звітування про хід виконання Програми здійснюється щоквартально, щорічно, в умовах воєнного стану щомісячно.

 

 

 

 

 

 

 

 

Сільський голова                                    Любов ЧЕШКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 до Програми цивільного захисту населення і території від надзвичайних  ситуацій техногенного та природного характеру на території Вороньківської сільської територіальної громади  на 2025 – 2026 роки

затверджено рішенням сесії від  24.12.2024 року

№ -VIII

 

Заходи  щодо  реалізації

 Програми цивільного захисту населення і території від надзвичайних  ситуацій техногенного та природного характеру на території Вороньківської сільської територіальної громади на 2025-2026 роки

на 2025 рік

Найменування матеріальних цінностей

Одиниця виміру

Кількість

Примітки

(грн.)

 

І.  Забезпечення укриттів цивільного захисту

1

Вода питна

т

2 000

30 000

2

Рідина для біотуалетів

комплект

15*1000 грн.

     15 000

3

Засоби гігієни (мило, миючі, паперові рушники, туалетний папір)

Туалетний папір

Рідке мило

Паперові рушнички

 

 

 

 

шт.

 

шт.

 

упак.

 

 

 

 

300

 

22*182 грн.

 

66*61 грн.

 

 

 

 

4 200

 

4 000

 

4 000

4

Пакети для сміття

упак.

20* 100 грн.

2 000

5

Медичні аптечки

шт.

19*1500 грн.

28 500

6

Контейнери для зберігання продуктів

 

шт.

38*324грн.

12 300

ІІ.

Проведення експертизи (експертної оцінки) по збитках пошкодженого майна внаслідок надзвичайних ситуацій (природничого, техногенного характеру, пов’язані з воєнними діями та їх наслідками) на території Вороньківської територіальної громади

 

 

 

ВСЬОГО:

 

 

100,00

Поділитись
Дізнайтеся також

Усі рішення