Вороньківська територіальна громада

Київська область, Бориспільський район

02/08/2024

Рішення сесії сільської ради від 02.08.2024 № №1251-34-VIII «Про затвердження Положення про шкільний громадський бюджет Вороньківської сільської територіальної громади»

 

ВОРОНЬКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

БОРИСПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ

ТРИДЦЯТЬ ЧЕТВЕРТА ЧЕРГОВА СЕСІЯ

 

РІШЕННЯ

 

від 02.08.2024 р.                             с. Вороньків                                  №1251-34-VIII

 

Про затвердження Положення про шкільний громадський бюджет Вороньківської сільської територіальної громади

 

     З метою налагодження взаємодії органів місцевого самоврядування з учнівською громадськістю, створення умов для участі дітей та учнівської молоді у розвитку територіальної громади, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Вороньківська сільська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити Положення про шкільний громадський бюджет Вороньківської сільської територіальної громади (додається).

 

2. Відповідальність за виконання рішення покласти на управління гуманітарного розвитку Вороньківської сільської ради.

 

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, молоді, фізкультури і спорту, охорони здоров'я та соціального захисту населення.

 

 

Сільський     голова                                                            Любов ЧЕШКО

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення сесії Вороньківської

сільської ради  від 02.08.2024 року №1251-34-VIII

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про шкільний громадський бюджет у Вороньківській сільській територіальній громаді

 

 

1. Загальні положення

1.1. Положення про шкільний громадський бюджет на території Вороньківської сільської  ради (надалі – Положення) визначає основні вимоги до організації та впровадження шкільного громадського бюджету на території сільської ради.

1.2. Терміни, що використовуються в цьому Положенні, вживаються в такому значенні:

1.2.1. Шкільний громадський бюджет (далі – Бюджет участі) – це процес взаємодії органів місцевого самоврядування з молоддю, спрямований на залучення здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО) до участі в бюджетному процесі шляхом подання ними проєктів та проведення відкритого громадського голосування за такі проєкти з подальшим фінансуванням для їхньої реалізації;

1.2.2. Робоча група з реалізації програми «Шкільний громадський бюджет» (далі – Робоча група) – створена розпорядженням голови, як постійно діючий консультативно-дорадчий орган, який складається з представників учнівського самоврядування шкіл, управління гуманітарного розвитку Вороньківської сільської ради та педагога-координатора з кожного опорного закладу освіти.

Основні завдання Робочої групи – координація перебігу бюджету участі, вирішення спірних питань, здійснення аналізу щодо можливості реалізації запропонованих проєктів відповідно до умов Бюджету участі, відбір ідей учнів та визначення переліку проєктів для голосування, затвердження проєктів-переможців за результатами голосування та здійснення контролю за їх реалізацією.

1.2.3. Координатор – представник опорного закладу освіти, у повноваження якого входить консультування та допомога учням на усіх етапах Бюджету участі, зберігання бланків проєктів та бланків для голосування, збір поданих учнями проєктів, передача їх до робочої групи, участь у підрахунку голосів.

1.2.4. Конкурс – процедура визначення здобувачами освіти закладів загальної середньої освіти Вороньківської сільської ради проєктів-переможців шляхом відкритого голосування у порядку, встановленому цим Положенням, серед загальної кількості представлених для голосування проєктів.

1.2.5. Автор проєкту – учень ЗЗСО Вороньківської сільської ради, який закінчив повних 4 класи та створив ідею щодо покращення просторового середовища ЗЗСО Вороньківської сільської ради або дозвілля учнів, оформив її у вигляді проєкту у спосіб, передбачений цим Положенням.

1.2.6. Проєкт – програма, план дій, комплекс робіт, задум, ідея чи ініціатива, що подана автором відповідно до форми подання проєкту та відповідає вимогам, визначеним цим Положенням.

1.2.7. Підготовка і подання проєктів учнями – етап бюджету участі, під час якого автором розробляється ідея у вигляді бланку проєкту в електронному вигляді та подається у встановлений термін.

1.2.8. Аналіз проєктів  етап бюджету участі, під час якого відбувається перевірка поданих авторами проєктів на предмет відповідності вимогам цього Положення, місцевим нормативно-правовим актам та чинному Законодавству України. Аналіз проєктів здійснюється Робочою групою.

1.2.9. Бланк аналізу проєкту – документ встановленої форми для проведення аналізу поданих авторами проєктів.

1.2.10. Голосування – етап  Бюджету участі,  під час якого учнями визначаються проєкти-переможці серед представлених для голосування проєктів у встановлений термін.

1.2.11. Учасник голосування – учень ЗЗСО Вороньківської сільської ради, який закінчив повних 4 класів, та проголосував за проєкт у спосіб, визначений цим Положенням.

1.2.12. Бланк для голосування  документ встановленої форми для проведення голосування за проєкти учнів.

1.2.13. Проєкти-переможці – проєкти, які за результатами конкурсу набрали найбільшу кількість балів шляхом їх підрахунку;

1.2.14. Пункт супроводу шкільного бюджету участі (далі – пункт супроводу) – спеціально визначене місце, у якому відповідальні особи, члени робочої групи виконують функції прийому здобувачів освіти з питань шкільного бюджету участі (інформаційно-консультативна підтримка, прийом проєктів, голосування тощо).

1.3. Фінансування бюджету участі проводиться за рахунок коштів сільського бюджету та інших джерел.

1.4. Інформація про бюджету участі оприлюднюється на офіційному веб-сайті Вороньківської сільської ради та (або) засобах масової інформації, в тому числі і друкованих.

1.5. Метою бюджету участі є залучення здобувачів освіти ЗЗСО до участі в бюджетному процесі шляхом подання ними проєктів та проведення відкритого голосування за них.

1.7. Завдання бюджету участі:

А) підтримка реалізації концепції Нової української школи;

Б) підвищення рівня довіри молоді до процесів прийняття рішень органами місцевої влади; їх залучення до процесів врядування;

В) підвищення рівня інформованості та обізнаності молоді у сфері бюджетування та молодіжної партиципації.

 

2. Інформаційно-промоційна кампанія

 

2.1. У процесі впровадження шкільного громадського бюджету проводиться інформаційно-промоційна кампанія, яку умовно можна поділити на такі етапи:

2.1.1. Інформаційно-промоційну кампанію проводять: управління гуманітарного розвитку Вороньківської сільської ради:

А) ознайомлення здобувачів освіти загальноосвітніх закладів з основними положеннями та принципами, хронологією, етапами і датами проведення заходів шкільного громадського бюджету з урахуванням останніх змін, а також заохочення їх до подання проєктів;

Б) представлення отриманих проєктів та заохочення до участі в голосуванні;

В) розповсюдження інформації щодо перебігу та результатів реалізації проєктів-переможців шкільного громадського бюджету.

 

 

3. Порядок підготовки проєктів

 

3.1. Проєкт на шкільний громадський бюджет розробляється автором відповідно до форми подання проєкту (додаток 1). Форма проєкту може бути електронною.

3.2. Назва проєкту викладається лаконічно, в межах одного речення. Назва проєкту не може суперечити його основній меті.

3.3. План заходів з виконання проєкту відображає логіку та етапи виконання проєкту, у тому числі виготовлення проєктно-кошторисної документації та закупівлю товарів (виконання робіт, надання послуг тощо).

3.4. Розрахунки, креслення, фотографії, що розкривають сутність, цілі проєкту та можливість його практичної реалізації, можуть додаватися автором до проєкту, що передбачено формою подання проєкту.

3.5. При підготовці проєкту автор забезпечує його відповідність таким вимогам:

А) бюджет проєкту, розрахований автором, включає всі витрати та погоджений структурним підрозділом з питань фінансів;

Б) питання реалізації проєкту знаходиться в межах повноважень органів місцевого самоврядування – Вороньківської сільської ради;

В) реалізація проєкту спрямована на створення умов для розвитку та самореалізації учнів;

Г) реалізація проєкту здійснюється в межах одного календарного року;

Ґ) усі обов’язкові поля форми подання проєкту заповнені.

3.6. У рамках шкільного громадського бюджету не можуть прийматись проєкти, які:

А) розраховані тільки на розробку проєктної документації;

Б) носять фрагментарний характер (виконання одного з елементів в майбутньому вимагатиме прийняття подальших елементів);

В) передбачають витрати на утримання та обслуговування в подальшому, що перевищують вартість реалізації проєкту;

Г) передбачають заходи, на які виділено фінансування з інших джерел;

Ґ) не відповідають будь-якій із вимог, зазначених у пункті 3.5.

 

4. Порядок подання проєктів

4.1. Проєкти для участі в конкурсі може подати здобувач/ка освіти ЗЗСО Вороньківської сільської ради, який закінчив повних 4 класи.

4.2. Проєкт з додатками має бути поданий в паперовому та (або) електронному вигляді особисто автором до Координатора ЗЗСО.

Після завершення етапу «Підготовка і подання проєктів учнями» Координатор ЗЗСО передає Раді бланки проєктів згідно з реєстром (додаток 2).

4.3. Подаючи проєкт на реалізацію в рамках бюджету участі, його автор засвідчує свою згоду на вільне використання Вороньківською сільською радою цього проєкту, ідеї, у тому числі після реалізації програми.

4.4. Автор проєкту може подавати не більше ніж 1 (один) проєкт, реалізація якого відбуватиметься за рахунок коштів шкільного громадського бюджету на території Вороньківської сільської ради.

4.5. Проєкти приймаються з першого робочого дня лютого місяця року протягом 14 календарних днів.

4.6. Із заповненими бланками проєктів, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів бюджету участі можна ознайомитись у розділі «Шкільний громадський бюджет»  на офіційному сайті Вороньківської сільської ради.

4.7. Автор проєкту може у будь-який момент зняти свій проєкт з розгляду, але зробити це він повинен не пізніше ніж за 7 календарних днів до початку голосування.

4.8. Об’єднання проєктів можливе лише за взаємною згодою усіх авторів проєктів.

4.9. Внесення змін щодо суті проєкту можливе лише за згодою усіх авторів проєкту. 

4.10. Автор проєкту або уповноважена ним особа може представити проєкт в ході публічного обговорення. Метою такого обговорення є детальний аналіз представлених проєктів. Внесення можливих поправок до проєктів можливе протягом 3-х календарних днів від дня публічного обговорення.

 

5. Порядок розгляду та перевірки проєктів

 

5.1. Робоча група веде реєстр отриманих проєктів, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів Бюджету участі.

5.2. Після перевірки повноти і правильності заповнення бланку проєкту Робоча група:

5.2.1. У разі, якщо проєкт є неповним або заповнений з помилками, уповноважений робочий орган по телефону або електронною поштою повідомляє про це автора/авторів проєкту з проханням надати необхідну інформацію або внести корективи упродовж не більше 7-ми календарних днів з дня отримання відповідної інформації. У іншому випадку проєкт буде  відхилений.

5.2.2. У разі, якщо проєкт не міститиме важливої інформації, необхідної для його аналізу та оцінки, по телефону або електронною поштою звертаються до автора/авторів проєкту з проханням надати необхідну інформацію протягом 7 календарних днів.

5.2.3. Протягом 7 календарних днів з дня отримання проєктів, здійснюють їх аналіз. Результати аналізу проєктів Радою заносяться до бланку аналізу проєкту (додаток 3).

5.2.4. Виступають ініціаторами зустрічей з авторами проєктів у разі, коли більше ніж один проєкт стосується одного об’єкта. У разі, якщо протягом 7 календарних днів з дня відправлення інформації авторам проєктів останні не дійдуть згоди і не опрацюють спільного проєкту, проєкти розглядатимуться в своєму початковому варіанті.

5.2.5. У певних ситуаціях можуть продовжити термін аналізу проєктів, реалізація який відбуватиметься за рахунок коштів бюджету участі до 14 календарних днів.

5.3. Заповнені бланки аналізу з висновками щодо проєктів робоча група розміщує у розділі «Шкільний громадський бюджет» на офіційному сайті Вороньківської сільської ради.

5.4. За результатами розгляду проєктів робоча група формує переліки позитивно і негативно оцінених проєктів.

5.5. Переліки з проєктами, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів бюджету участі і які отримали позитивну або ж негативну оцінку (з поданням причини відмови), розміщуються у розділі «Шкільний громадський бюджет» на офіційному сайті Вороньківської сільської ради не пізніше як за 2 календарні дні до дня початку голосування.

5.6. Проєкти, що містять ненормативну лексику, наклепи, образи, заклики до насильства, повалення влади, зміну конституційного ладу країни тощо, розгляду і розміщенню не підлягають.

6. Голосування за проєкти

 

6.1. Голосування за проєкти триває протягом 10 робочих днів з дня початку голосування.

6.2. Голосування проводиться в електронній формі.

6.2. Учасник голосування може вибрати з-поміж виставлених на голосування проєктів 1 (один) проєкт опорного закладу освіти, в якому він навчається.

 

7. Встановлення результатів та визначення переможців

 

7.1. Після завершення кінцевого терміну голосування проводиться процедура встановлення результатів та визначення проєктів-переможців.

7.1.1. Встановлення результатів та визначення проєктів-переможців за результатами голосування у кожному опорному закладі освіти.

7.1.2. Результати голосування за проєкти фіксуються у протоколі з подальшим оприлюдненням на офіційному веб-сайті сільської ради.  

7.2. Перелік всіх проєктів, за які відбувалось голосування, та перелік проєктів-переможців розміщуються на офіційному веб-сайті Вороньківської сільської ради за рейтингом не пізніше 7 календарних днів з моменту встановлення результатів голосування.

7.3. Якщо за результатами голосування два або більше проєктів, які відповідно до рейтингу є потенційними переможцями, отримали однакову кількість голосів, але фінансових ресурсів не вистачає на реалізацію всіх цих проєктів, то рейтинг таких проєктів встановлюється  у такому порядку:

1) проєкти рейтингуються у порядку збільшення кошторисної вартості проєктів (проєкт з найменшою кошторисною вартістю матиме найвищий рейтинг);

2) у випадку однакової кошторисної вартості проєктів рішення про присвоєння рейтингу таким проєктам приймає Робоча група.

 

8. Прикінцеві положення

 

8.1. Консультації стосовно Бюджету участі мають циклічний характер, тобто, повторюються кожний наступний рік.

8.2. Процес реалізації бюджету участі підлягає моніторингу та щорічному оцінюванню, результати якого можуть використовуватися для впровадження змін з метою вдосконалення процесу реалізації громадського бюджетування.

8.3. Рекомендації стосовно змін в процедурі бюджету участі на кожний наступний рік розробляє Робоча група. Персональний та кількісний склад Робочої групи може бути змінений розпорядженням сільського голови.

8.4. Реалізація проєктів покладається на виконавчий комітет сільської ради та керівництво опорних закладів освіти.

8.5. Проєкти-переможці підлягають фінансуванню за рахунок коштів сільського бюджету та інших джерел не заборонених законодавством України.

8.6. Робоча група за результатами реалізації проєктів-переможців оприлюднює підсумковий звіт про реалізацію проєктів-переможців на офіційному веб-сайті Вороньківської сільської ради.

8.7. Автори проєктів-переможців можуть здійснювати контроль за реалізацією проєктів. Головні розпорядники (розпорядники нижчого рівня або одержувачі) коштів забезпечують взаємодію та координацію в межах бюджетного законодавства з авторами проєктів-переможців у процесі їх реалізації.

8.8. Автор проєкту (за його бажанням) в межах діючого законодавства може бути залучений до реалізації проєкту (авторський, технічний нагляд, здійснення закупівель тощо).

   

 

  Секретар сільської ради                                                        Віталіна СПИС