20/02/2024
Рішення сесії сільської ради від 16.02.2024 № 1097-30-VIII «Про затвердження Програми профілактики правопорушень, забезпечення публічної безпеки та безпеки громадян на території Вороньківської територіальної громади на 2024-2026 роки»
ВОРОНЬКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
БОРИСПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
ТРИДЦЯТА ЧЕРГОВА СЕСІЯ
РІШЕННЯ
Від 16.02.2024 р. с. Вороньків №1097-30-VIII
Про затвердження Програми профілактики правопорушень, забезпечення публічної безпеки та безпеки громадян на території Вороньківської територіальної громади на 2024-2026 роки
З метою забезпечення охорони публічного порядку, прав і свобод громадян та профілактики правопорушень на території Вороньківської територіальної громади, відповідно до Законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 року № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану», Вороньківська сільська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Програму профілактики правопорушень, забезпечення публічної безпеки та безпеки громадян на території Вороньківської територіальної громади на 2024-2026 роки, що додається.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на комісію з питань прав людини, регламенту, депутатської етики, законності, протидії та запобігання корупції.
Секретар сільської ради Віталіна СПИС
Додаток
до рішення сесії Вороньківської сільської
ради від 16.02.2024 року №1097-30-VIII
Програма
профілактики правопорушень, забезпечення публічної безпеки та безпеки громадян на території
Вороньківської територіальної громади
на 2024-2026 роки
2024 рік
ПАСПОРТ
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Бориспільське РУП ГУНП в Київській області |
2. |
Назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Закони України: «Про місцеві державні адміністрації», |
3. |
Розробник програми |
Бориспільське РУП ГУНП в Київській області |
4. |
Співрозробники програми |
Виконавчий комітет Вороньківської сілської ради |
5. |
Відповідальний виконавець програми |
Бориспільське РУП ГУНП в Київській області |
6. |
Термін реалізації програми |
2024-2026 роки |
7. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
Бюджет Вороньківської ТГ та інші джерела незаборонені законодавством |
8. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми
2024 рік
2025 рік
2026 рік |
100,0 тис.грн.
|
- Загальні положення програми
Забезпечення правопорядку на території Вороньківської сільської територіальної громади здійснює Бориспільське РУП ГУНП в Київській області шляхом виявлення винних у вчиненні протиправних дій осіб та притягнення їх до передбаченої законом відповідальності, а також запровадження форм і методів профілактики правопорушень з метою усунення причин та запобігання виникненню умов, що сприяють їх вчиненню.
Зниження рівня зайнятості населення, скорочення кількості робочих місць, у зв’язку з військовим станом, негативно позначаються на рівні злочинності, призводить до збільшення кількості випадків шахрайського заволодіння коштами пенсіонерів, одиноких громадян та людей похилого віку, крадіжок з офісів та помешкань громадян, розповсюдження наркоманії, пияцтва, протиправних проявів у молодіжному середовищі та серед неповнолітніх, незаконного заволодіння транспортними засобами, інших правопорушень.
Найбільшої важливості у сфері охорони правопорядку за останні роки в Україні набув той напрямок діяльності, при якому заходи кримінального покарання почали співвідноситися із заходами попередження злочинів. З початком військової агресії Російської Федерації проти України приорітетні напрямки роботи поліції набули нового формату, реформувавшись під реалії сьогодення.
З початку війни правоохоронці працюють у посиленому режимі. Окрім виконання основних функцій, вони також виїжджають на ліквідації надзвичайних ситуацій, фіксують злочини військової агресії, забезпечують проведення евакуаційних заходів. Працівники поліції залучаються до пошуків та знешкодження ворожих ДРГ, забезпечують чергування на блок-постах, беруть участь у розмінуванні територій.
Попри те, що воєнні злочини не є підслідними поліції, працівники усвідомлюють важливість своєчасного збору якісного, своєчасного та легального доказів для подальшого ефективного розслідування компетентними органами, у тому числі Міжнародним кримінальним судом.
Працівники поліції здійснюють багатофункціональну діяльність від імені держави, місце і роль якої в механізмі забезпечення режиму воєнного стану полягає в реалізації національних інтересів (забезпечення конституційних прав і свобод громадян, участь у забезпеченні соціальної стабільності суспільства, екологічної безпеки, захисті суспільства від тероризму та ін.) з протидії воєнним загрозам.
Програма профілактики правопорушень, забезпечення публічної безпеки та безпеки громадян на території Вороньківської територіальної громади на 2024 рік (далі - Програма) розроблена на підставі: пунктів 22, 40 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про Національну поліцію», «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», «Про правовий режим воєнного стану», «Про основи національного спротиву».
Здійснення заходів з профілактики злочинності дасть змогу певною мірою поліпшити стан правопорядку на території Вороньківської сільської ТГ та удосконалити систему профілактики правопорушень.
- Мета та завдання Програми
Метою даної Програми є забезпечення активної наступальної протидії злочинності та досягнення її зниження на основі чітко визначених пріоритетів на території Вороньківської ТГ, об'єднання зусиль органів державної влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних і контролюючих органів, громадськості у напрямку профілактики та протидії злочинності, корупції, порушенням громадського порядку, опору військовій агресій зі сторони Російської Федерації, виявлення та знешкодження диверсантів та колабораційних груп, які негативно впливають на рівень захисту конституційних прав і свобод громадян.
Програма спрямована на:
- підвищення рівня довіри населення до правоохоронних органів, взаємодія з населенням на засадах партнерства;
- підвищення рівня ефективності оперативного реагування органами поліції на заяви та повідомлення громадян про вчинені кримінальні правопорушення та інші події, а також поліпшення оперативної обстановки в територіальній громаді;
- здійснення превентивної та профілактичної діяльності, спрямованої на запобігання вчинення правопорушень;
- недопущення вчинення терористичних актів, диверсій, проявів сепаратизму, недопущення потрапляння на територію міста зброї, вибухових речовин та боєприпасів;
- своєчасна і достовірна інформаційна підтримка служб охорони правопорядку всіх рівнів;
- забезпечення публічної безпеки і порядку в територіальній громаді, вилучення з незаконного обігу зброї, вибухових пристроїв, наркотичних речовин, попередження скоєння правопорушень дітьми;
- виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню кримінальних та адміністративних правопорушень, вживання заходів для їх усунення;
- вживання заходів з метою виявлення та припинення кримінальних та адміністративних правопорушень;
- вживання заходів, спрямованих на усунення загроз життю та здоров’ю фізичних осіб і публічній безпеці, що виникли внаслідок учинення кримінальних чи адміністративних правопорушень.
Досягнення визначеної мети можливо здійснити шляхом виконання завдань щодо:
- забезпечення умов для надійного функціонування органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військового управління, проведення оперативного розгортання угруповань військ;
- боротьби з ДРГ, іншими озброєними формуваннями агресора та антидержавними незаконно утвореними озброєними формуваннями;
- охорони та оборони важливих об’єктів інфраструктури та комунікацій;
- підтримання правового режиму воєнного стану.
- Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми
При проведенні стабілізаційних заходів, поліцейські можуть залучатися до проведення таких основних заходів:
1) обстеження доріг та під‘їзних шляхів до населених пунктів, вулиць, об‘єктів критичної інфраструктури, житлових будинків громадян тощо на предмет виявлення вибухонебезпечних предметів для можливості проведення їх безпечних розмінувань. В таких умовах набуває особливої актуальності саперна підготовка, яка раніше не входила до програм навчання поліцейських;
2) документування військових та інших злочинів. З цією метою створюються слідчо-оперативні групи та спеціальні поліцейські мобільні групи. Робота перших спрямована на проведення огляду місця події, пошуку та фіксації ознак та слідів вчинених кримінальних правопорушень. Робота других спрямована на виявлення та фіксацію злочинів щодо дітей, сексуальних злочинів, вчинених військовослужбовцями російської федерації, а також осіб, що стали жертвами таких кримінальних правопорушень. Вживаються заходи, спрямовані на перевірку повідомлень громадян про факти викрадення людей, мародерства, переслідування цивільних за проукраїнську позицію. Встановлюються місця стихійного поховання людей, проводяться ексгумації тіл загиблих, з‘ясовуються обставини настання смерті;
3) виявлення осіб, що є військовослужбовцями країни агресора, співпрацювали з окупаційною владою та вчиняли правопорушення. Особлива увага приділяється виявленню осіб, які приймали участь в окупації території України, колаборантів, мародерів, осіб, що можуть бути причетні до диверсійної діяльності тощо з метою їх викриття та притягнення до кримінальної відповідальності;
4) перевірка транспортних засобів та окремих осіб на територіях стаціонарних та тимчасових блокпостів. Особлива увага поліцейських має бути зосереджена на виявлення осіб та транспортних засобів, які перебувають в розшуку, виявлення та вилучення вогнепальної зброї та боєприпасів, встановлення осіб, які можуть бути причетні до диверсійної, терористичної та колабораційної діяльності;
5) відновлення й підтримання публічного порядку та публічної безпеки. Поновлення поліцейської присутності у населених пунктах, які перебували під окупацією російських військ – це перший та вагомий крок до стабілізації обстановки.
Комплекс заходів спрямований на:
- забезпечення умов для безпечного функціонування органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів військового управління;
- забезпечення охорони та оборони важливих об‘єктів і комунікацій, інших критично важливих об‘єктів інфраструктури порушення функціонування та виведення з ладу яких становить загрозу для життєдіяльності населення;
- тимчасову заборону або обмеження руху транспортних засобів і пішоходів поблизу та в межах зон/районів ведення бойових дій;
- оптимізацію та збільшення маршрутів патрулювання та кількості патрулів;
- забезпечення процесу добровільної здачі громадянами до органів Національної поліції України зброї, боєприпасів, вибухонебезпечних та інших речовин і предметів, іншого озброєння, військової техніки, військового майна;
- евакуацію цивільного населення з небезпечних територій;
- налагодження гуманітарної логістики;
- проведення роз‘яснювальної роботи серед населення, спрямованої на протидію дезінформації з боку окупантів;
- надання населенню правових послуг у порядку, передбаченому Законом України «Про безоплатну правову допомогу»;
- забезпечення населення життєво необхідною гуманітарною допомогою.
- Обсяги та джерела фінансування Програми
Соціальна значимість проблеми, пов'язаної з профілактикою правопорушень, зумовлює необхідність як централізованого бюджетного фінансування, так і залучення на реалізацію Програми коштів бюджету Вороньківської сільської територіальної громади.
Фінансове забезпечення передбачається здійснювати за рахунок коштів Вороньківської сільської ради у межах можливостей дохідної частини, виходячи з конкретних завдань, реалізації заходів, передбачених програмою та інших джерел, незаборонених чинним законодавством України. Обсяги фінансування затверджується сесією ради.
- Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу:
-
- підвищити оперативність реагування з боку поліції на повідомлення про вчинені правопорушення та їх виявлення, розкриття кримінальних правопорушень (особливо по гарячих слідах) шляхом створення мобільних патрульних нарядів поліції та удосконалення технічних засобів контролю за ситуацією в публічних місцях, створення відповідних систем реєстрації, накопичення та обміну інформацією;
- активізувати діяльність місцевих органів виконавчої влади, пов'язану з профілактикою правопорушень, удосконалити механізм координації роботи із залученням до цього процесу громадськості;
- створити систему профілактики правопорушень, спрямовану на соціальну адаптацію осіб, звільнених з місць позбавлення волі, посилення боротьби з алкоголізмом, злочинністю та бездоглядністю неповнолітніх (малолітніх) дітей, іншими антисоціальними явищами;
- покращити проведення превентивних заходів, щодо протидії наркоманії, алкоголізму та насильству в сім’ї.
- Швидко реагувати на появу ДРГ, інших озброєних формуваннь агресора та антидержавними незаконно утвореними озброєними формуваннями;
- Здійснювати охорону та оборону важливих об’єктів інфраструктури та комунікацій;
- удосконалення форм і методів профілактики правопорушень та підвищення ефективності оперативно-розшукових заходів у сфері протидії організованій злочинності;
- підтримувати правовий режим воєнного стану.
Оцінкою ефективності Програми стануть показники статистичної звітності, зокрема звіту про зареєстровані кримінальні правопорушення і результати роботи, які характеризуватимуть динаміку розвитку криміногенної ситуації на території населених пунктів територіальної громади.
Заходи реалізації Програми визначені у додатку 1.
- Контроль за ходом виконання Програми
Контроль за виконанням даної програми здійснюється ГУНП в Київській області та комісією Вороньківської сільської ради з питань прав людини, регламенту, депутатської етики, законності, протидії та запобігання корупції.
Секретар ради Віталіна СПИС
Додаток 1
Заходи Програми профілактики правопорушень, забезпечення публічної безпеки та безпеки громадян на території Вороньківської територіальної громади на 2024-2026 роки
№ з/п |
Перелік заходів Програми |
Строк виконання заходів |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Обсяги фінансування по роках, тис. гри. |
Очікуваний результат |
|
||||||||
2024 |
2025 |
2026 |
Всього |
|
|||||||||||
1 |
Матеріально-технічне забезпечення автотранспорту, який використовується відділенням поліції для забезпечення безпеки громадського правопорядку та профілактики правопорушень та забезпечення публічної безпеки в населених пунктах Вороньківської сільської територіальної громади, в т.ч. ремонт та придбання паливно-мастильних матеріалів, придбання запчастин |
2024-2026 |
Вороньківська сільська рада, Бориспільське РУП ГУНП в Київській області |
Бюджет Вороньківської територіальної громади |
100,0 |
Покращення якісних послуг охорони правопорядку |
|
||||||||
5 |
Придбання комп’ютерного обладнання персонального користування (планшети, персональні комп’ютери, багатофункціональні пристрої) для виявлення та забезпечення своєчасного документування поліцейськими фактів правопорушень |
2024-2026 |
Вороньківська сільська рада, Бориспільське РУП ГУНП в Київській області |
Бюджет Вороньківської територіальної громади |
Забезпечення своєчасного документування поліцейськими фактів правопорушень |
|
|||||||||
Всього |
100,0 |
|
|||||||||||||